Wszystko o AdWords
Oficjalny polski blog o AdWords
Nowe funkcje poprawiające skuteczność w sieci reklamowej Google
środa, 29 czerwca 2011
Dzisiejsze nowatorskie rozwiązania kierowania, optymalizacji i pomiaru wyników mogą pomóc poprawić skuteczność kampanii w sieci reklamowej. Ponieważ bardzo intensywnie inwestujemy w te obszary, z ogromną radością udostępniamy kilka nowych narzędzi, które powinny poprawić skuteczność pomiarów, przejrzystość oraz jakość kampanii reklamowych w sieci reklamowej.
Lepsze pomiary
1. Względny CTR:
zachowanie użytkowników na stronach internetowych zależy od ich typu. Przykładowo, interakcja użytkownika z reklamą na stronie z recenzjami produktów może być zupełnie inna niż na blogu. Współczynnik klikalności (CTR) informuje o częstotliwości kliknięć reklam, ale na jego podstawie nie można określić skuteczności reklam w odniesieniu do innych reklam na tej samej stronie.
Względny CTR pokazuje skuteczność reklam w odniesieniu do innych reklam w tych samych miejscach w sieci reklamowej Google, co pozwala zobaczyć i lepiej ocenić skuteczność Waszych kampanii w sieci reklamowej na tle wyników kampanii innych reklamodawców. Przykładowo, jeśli CTR reklamy w sieci reklamowej wynosi 0,04%, a inne reklamy w tym samym miejscu mają CTR na poziomie 0,02%, względny CTR wynosi (0,04)/(0,02) = 2x.
Zrzut ekranu poniżej pokazuje, jak względny CTR wygląda w programie AdWords:
Dlaczego względny CTR ma znaczenie?
Na pierwszy rzut oka CTR na poziomie 0,04% może wydawać się niski. Wiedząc jednak, że jest on dwa razy wyższy od CTR reklam konkurencyjnych, możecie wnioskować, że Wasze reklamy są skuteczniejsze od innych reklam na tej samej stronie. To oznacza, że treść Waszych reklam pasuje do treści witryny, na której są one wyświetlane, oraz że Wasz komunikat reklamowy dociera do odbiorców.
Względny CTR może także wynieść 0,5x; wtedy współczynnik klikalności Waszych reklam osiąga tylko połowę średniego wyniku na danej stronie. Może to oznaczać, że Wasze reklamy nie docierają do użytkowników, których chcesz pozyskać, i być może warto się zastanowić nad doprecyzowaniem ich treści, aby poprawić skuteczność.
Aby wyświetlić względny CTR na koncie AdWords, przejdźcie do karty „Grupy reklam”, w menu rozwijanym „Kolumny” wybierzcie opcję „Dostosuj kolumny”, a następnie zaznaczcie pozycję „Względny CTR”. Względny CTR zostanie wyświetlony na poziomie kampanii lub grupy reklam.
2. Udział w wyświetleniach:
w modelu aukcyjnym o jedno miejsce reklamowe na stronie internetowej konkuruje wielu reklamodawców. Aby ułatwić reklamodawcom pomiar zasięgu online, stworzyliśmy pojęcie
udziału w wyświetleniach
, będące miarą określającą odsetek wyświetleń reklam w łącznej puli ich wszystkich możliwych wyświetleń w sieci reklamowej Google. Innymi słowy, udział w wyświetleniach określa Wasz udział w odsłonach online.
Na podstawie danych o udziale w wyświetleniach można zwiększyć udział w odsłonach, dostosowując budżet lub poprawiając
Ranking reklamy
. Dane
Utrata udziału w wyśw. (budżet)
informują o liczbie utraconych wyświetleń z powodu budżetu, natomiast dane
Utrata udziału w wyśw. (pozycja)
informują o liczbie utraconych wyświetleń z powodu Rankingu reklamy.
Ze względu na ograniczenia budżetu możecie na przykład tracić 25% udziału w wyświetleniach. Należy wówczas podnieść budżet dzienny kampanii, aby uzyskać więcej wyświetleń. Możecie także tracić 35% udziału w wyświetleniach z powodu Rankingu reklamy. Trzeba wówczas podnieść stawki lub poprawić treść reklam.
Większa przejrzystość
Wasze reklamy są wyświetlane w milionach witryn w sieci reklamowej Google i śledzenie miejsc, w których są bądź nie są wyświetlane, może być trudne.
Narzędzia diagnostyki reklam w sieci partnerskiej
pozwalają określić, dlaczego reklamy nie są wyświetlane w sieci reklamowej. Możecie na przykład stwierdzić, że Twoje grupy reklam kierowane na miejsca docelowe nie są wyświetlane, ponieważ nie wygrywają aukcji:
Możecie także sprawdzić, kiedy i w których miejscach docelowych Twoja reklama jest wyświetlana:
W połowie czerwca udostępniliśmy narzędzia diagnostyki reklam w sieci partnerskiej niewielkiej liczbie reklamodawców, a z początkiem lipca będą one dostępne dla wszystkich.
Większy zwrot z wydatków na reklamę online
Często użytkownik musi przewinąć stronę, aby zobaczyć Waszą reklamę. Jeśli użytkownik nie przewinie dostatecznie daleko, aby wyświetlić reklamę, wyświetlenie spowoduje marnotrawstwo wydatków i spadek skuteczności reklamy. Zalecamy włączenie funkcji
Filtr niewidocznych wyświetleń
, dzięki której reklamodawcy CPM nie płacą za wyświetlenia, których użytkownicy prawdopodobnie nie zobaczą.
Załóżmy, że użytkownik dotrze do witryny wydawcy, na której Wasza reklama zostanie wyświetlona w części ekranu widocznej po przewinięciu:
Płacicie tylko wtedy, kiedy nasze prognozy wskażą, że użytkownik mógł rzeczywiście przewinąć stronę i zobaczyć Waszą reklamę.
Zauważcie, że ta funkcja jest automatycznie włączona i nie wymaga konfiguracji ani sterowania.
Podsumowanie
Wszystkie te cztery narzędzia i funkcje –
Względny CTR
,
Udział w wyświetleniach
,
Narzędzia diagnostyki reklam w sieci reklamowej
i Filtr niewidocznych wyświetleń – są dostępne we wszystkich językach programu AdWords. Więcej informacji możecie znaleźć w
Centrum pomocy
.
Napisane przez Katarzyna Pokryszka, AdWords Account Associate
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Etykiety
AdSense
10
AdWords dla początkujących
21
aktualizacje
41
Analytics
19
aplikacja
2
Aplikacje mobilne
10
Budżet
1
CPE
1
Edytor AdWords
2
Eksperymenty
1
Forum pomocy AdWords
19
Gmail
2
Google +
3
Google Analytics
2
Google dla agencji
30
Google Partners
1
Google Zakupy
2
GSP
1
I/O
1
Inne
86
Internetowa Rewolucja
3
Kampania produktowa
5
kampanie rozszerzone
25
Klinika AdWords
2
Komórki
2
Lightbox
1
Merchant Center
5
Mity AdWords
9
mobile
2
Narzędzia
88
opinie konsumenckie
1
Optymalizacja
128
Optymalizacja dla początkujących
10
Płatności
2
Porady ekspertów
7
Projektowanie witryn
10
Raportowanie i analizy
6
Reklama dynamiczna
1
Reklama mobilna
9
Reklama na portalu YouTube
12
Reklama wideo
3
Reklamy na telefon komórkowy
36
reklamy z listą produktów
9
Remarketing
9
Remarketing dynamiczny
1
rozszerzenia reklam
1
Sieć partnerska
15
Sieć reklamowa
49
Strategie ustalania stawek
2
Szkolenia
10
Szkolenia internetowe
25
Śledzenie konwersji
11
Zaawansowany remarketing
5
Zakupy Google
11
Archiwum
2017
wrz
sie
cze
maj
kwi
mar
lut
sty
2016
gru
lis
wrz
sie
lip
maj
kwi
mar
lut
sty
2015
gru
lis
paź
wrz
sie
lip
cze
maj
kwi
mar
lut
2014
gru
lis
paź
sie
lip
cze
maj
kwi
mar
lut
sty
2013
gru
lis
paź
wrz
sie
lip
cze
maj
kwi
mar
lut
sty
2012
gru
lis
wrz
sie
lip
cze
maj
kwi
mar
lut
sty
2011
gru
lis
paź
wrz
sie
lip
cze
maj
kwi
mar
lut
sty
2010
gru
lis
paź
wrz
sie
lip
cze
maj
kwi
mar
lut
Feed
Przydatne linki
Google Moja Firma
Google Merchant Center
Google Partners
Google Analytics
Google Apps for Work
Think with Google
Potrzebujesz pomocy?
Forum Reklamodawców Google
Centrum Pomocy AdWords
Centrum Pomocy Merchant Center
Centrum Pomocy Analytics
Skontaktuj się z nami
Wyraź opinię na naszych
forach produktowych
.
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz