Wszystko o AdWords
Oficjalny polski blog o AdWords
Nowe funkcje poprawiające skuteczność w sieci reklamowej Google
środa, 29 czerwca 2011
Dzisiejsze nowatorskie rozwiązania kierowania, optymalizacji i pomiaru wyników mogą pomóc poprawić skuteczność kampanii w sieci reklamowej. Ponieważ bardzo intensywnie inwestujemy w te obszary, z ogromną radością udostępniamy kilka nowych narzędzi, które powinny poprawić skuteczność pomiarów, przejrzystość oraz jakość kampanii reklamowych w sieci reklamowej.
Lepsze pomiary
1. Względny CTR:
zachowanie użytkowników na stronach internetowych zależy od ich typu. Przykładowo, interakcja użytkownika z reklamą na stronie z recenzjami produktów może być zupełnie inna niż na blogu. Współczynnik klikalności (CTR) informuje o częstotliwości kliknięć reklam, ale na jego podstawie nie można określić skuteczności reklam w odniesieniu do innych reklam na tej samej stronie.
Względny CTR pokazuje skuteczność reklam w odniesieniu do innych reklam w tych samych miejscach w sieci reklamowej Google, co pozwala zobaczyć i lepiej ocenić skuteczność Waszych kampanii w sieci reklamowej na tle wyników kampanii innych reklamodawców. Przykładowo, jeśli CTR reklamy w sieci reklamowej wynosi 0,04%, a inne reklamy w tym samym miejscu mają CTR na poziomie 0,02%, względny CTR wynosi (0,04)/(0,02) = 2x.
Zrzut ekranu poniżej pokazuje, jak względny CTR wygląda w programie AdWords:
Dlaczego względny CTR ma znaczenie?
Na pierwszy rzut oka CTR na poziomie 0,04% może wydawać się niski. Wiedząc jednak, że jest on dwa razy wyższy od CTR reklam konkurencyjnych, możecie wnioskować, że Wasze reklamy są skuteczniejsze od innych reklam na tej samej stronie. To oznacza, że treść Waszych reklam pasuje do treści witryny, na której są one wyświetlane, oraz że Wasz komunikat reklamowy dociera do odbiorców.
Względny CTR może także wynieść 0,5x; wtedy współczynnik klikalności Waszych reklam osiąga tylko połowę średniego wyniku na danej stronie. Może to oznaczać, że Wasze reklamy nie docierają do użytkowników, których chcesz pozyskać, i być może warto się zastanowić nad doprecyzowaniem ich treści, aby poprawić skuteczność.
Aby wyświetlić względny CTR na koncie AdWords, przejdźcie do karty „Grupy reklam”, w menu rozwijanym „Kolumny” wybierzcie opcję „Dostosuj kolumny”, a następnie zaznaczcie pozycję „Względny CTR”. Względny CTR zostanie wyświetlony na poziomie kampanii lub grupy reklam.
2. Udział w wyświetleniach:
w modelu aukcyjnym o jedno miejsce reklamowe na stronie internetowej konkuruje wielu reklamodawców. Aby ułatwić reklamodawcom pomiar zasięgu online, stworzyliśmy pojęcie
udziału w wyświetleniach
, będące miarą określającą odsetek wyświetleń reklam w łącznej puli ich wszystkich możliwych wyświetleń w sieci reklamowej Google. Innymi słowy, udział w wyświetleniach określa Wasz udział w odsłonach online.
Na podstawie danych o udziale w wyświetleniach można zwiększyć udział w odsłonach, dostosowując budżet lub poprawiając
Ranking reklamy
. Dane
Utrata udziału w wyśw. (budżet)
informują o liczbie utraconych wyświetleń z powodu budżetu, natomiast dane
Utrata udziału w wyśw. (pozycja)
informują o liczbie utraconych wyświetleń z powodu Rankingu reklamy.
Ze względu na ograniczenia budżetu możecie na przykład tracić 25% udziału w wyświetleniach. Należy wówczas podnieść budżet dzienny kampanii, aby uzyskać więcej wyświetleń. Możecie także tracić 35% udziału w wyświetleniach z powodu Rankingu reklamy. Trzeba wówczas podnieść stawki lub poprawić treść reklam.
Większa przejrzystość
Wasze reklamy są wyświetlane w milionach witryn w sieci reklamowej Google i śledzenie miejsc, w których są bądź nie są wyświetlane, może być trudne.
Narzędzia diagnostyki reklam w sieci partnerskiej
pozwalają określić, dlaczego reklamy nie są wyświetlane w sieci reklamowej. Możecie na przykład stwierdzić, że Twoje grupy reklam kierowane na miejsca docelowe nie są wyświetlane, ponieważ nie wygrywają aukcji:
Możecie także sprawdzić, kiedy i w których miejscach docelowych Twoja reklama jest wyświetlana:
W połowie czerwca udostępniliśmy narzędzia diagnostyki reklam w sieci partnerskiej niewielkiej liczbie reklamodawców, a z początkiem lipca będą one dostępne dla wszystkich.
Większy zwrot z wydatków na reklamę online
Często użytkownik musi przewinąć stronę, aby zobaczyć Waszą reklamę. Jeśli użytkownik nie przewinie dostatecznie daleko, aby wyświetlić reklamę, wyświetlenie spowoduje marnotrawstwo wydatków i spadek skuteczności reklamy. Zalecamy włączenie funkcji
Filtr niewidocznych wyświetleń
, dzięki której reklamodawcy CPM nie płacą za wyświetlenia, których użytkownicy prawdopodobnie nie zobaczą.
Załóżmy, że użytkownik dotrze do witryny wydawcy, na której Wasza reklama zostanie wyświetlona w części ekranu widocznej po przewinięciu:
Płacicie tylko wtedy, kiedy nasze prognozy wskażą, że użytkownik mógł rzeczywiście przewinąć stronę i zobaczyć Waszą reklamę.
Zauważcie, że ta funkcja jest automatycznie włączona i nie wymaga konfiguracji ani sterowania.
Podsumowanie
Wszystkie te cztery narzędzia i funkcje –
Względny CTR
,
Udział w wyświetleniach
,
Narzędzia diagnostyki reklam w sieci reklamowej
i Filtr niewidocznych wyświetleń – są dostępne we wszystkich językach programu AdWords. Więcej informacji możecie znaleźć w
Centrum pomocy
.
Napisane przez Katarzyna Pokryszka, AdWords Account Associate
Przycisk +1 rozprzestrzenia się na cały świat
wtorek, 28 czerwca 2011
W marcu wprowadziliśmy w wynikach wyszukiwania w angielskiej wersji Google.com
przycisk+1
– narzędzie dla osób, którym podoba się Wasza witryna, by mogły pomagać swoim znajomym i innym użytkownikom w znajdowaniu publikowanych przez Was treści w momencie podejmowania decyzji. Od dzisiaj przyciski +1 zaczną pojawiać się w wynikach wyszukiwania Google na całym świecie. Zaczniemy od witryn, takich jak Google.co.uk, Google.de czy Google.fr, by w kolejnych tygodniach udostępnić przycisk w kolejnych witrynach wyszukiwania.
Jednak przycisk +1 nie służy wyłącznie do poprawy wyników wyszukiwania. Przycisk +1 można również wykorzystać w witrynie, aby ułatwić użytkownikom polecanie odwiedzanych przez nich stron.
Nawiązaliśmy współpracę z kilkoma witrynami, w których w najbliższych dniach pojawią się przyciski +1.
Przycisk +1 można dodać
do swojej witryny, odwiedzając stronę
przycisku+1 w Centrum dla webmasterów Google
. Można tam skonfigurować krótki fragment kodu i dodać go do stron w witrynie, na których ma się pojawić przycisk +1.
Spodziewamy się, że osobiste adnotacje będą pomagać użytkownikom w rozpoznawaniu sytuacji, gdy Wasze reklamy oraz standardowe wyniki wyszukiwania będą dla nich odpowiednie, co zwiększy szanse, że trafią oni na Waszą witrynę.
Nie ma potrzeby zmiany dotychczasowych strategii reklamowych ze względu na wprowadzenie przycisków +1. Nie zmienia się również sposób obliczania przez nas
Wyniku Jakości
(chociaż przycisk +1 będzie jednym z wielu czynników wykorzystywanych przez nas do obliczania
rankingu standardowych wyników wyszukiwania)
.
Na przycisk +1 warto spojrzeć jak na ułatwienie pomocne w osiąganiu jeszcze lepszych wyników w udanych do tej kampaniach reklamowych, ale tym razem na poziomie globalnym.
Więcej informacji o przycisku +1 i jego wpływie na skuteczność reklam znajdziecie na stronie
Google Ad Innovations
.
Napisane przez Katarzyna Pokryszka, AdWords Account Associate
Optymalizacja dla początkujących cz.2
poniedziałek, 27 czerwca 2011
Niniejszy post stanowi kontynuację naszej serii poświęconej podstawowej optymalizacji konta.
W poprzednim artykule
zadbaliśmy o poprawną strukturę konta ze skutecznymi reklamami i listą słów kluczowych. Teraz omówimy dwa podstawowe ustawienia kampanii – kierowanie i budżet.
1. Kierowanie
Dostępne są dwa powiązane ze sobą typy kierowania – kierowanie na język i na lokalizację. Oczywiście Wy wiecie najlepiej, gdzie można znaleźć Waszych potencjalnych klientów. Jednak zgodnie z ogólną zasadą zamiast próbować dotrzeć z reklamami do odbiorców na całym świecie, lepiej jest skoncentrować swoje wysiłki na krajach o największym potencjale. Czy Wasze usługi są raczej lokalne? Jeśli tak, wybierzcie określone miasto lub region, a nie cały kraj.
Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek dotyczących kierowania na język i lokalizację:
● Interesuje Was rynek francuski? Utwórzcie oddzielną kampanię kierowaną na język francuski i uwzględnijcie w niej odpowiednie reklamy i słowa kluczowe.
● Sprawdźcie skuteczność Waszej kampanii pod względem lokalizacji geograficznej (karta „Wymiary” – niekiedy w celu jej wyświetlenia należy kliknąć strzałkę po prawej stronie karty „Sieci” – następnie „Geograficzne”) i usuńcie kraje o najniższym CTR lub, jeszcze lepiej, współczynniku konwersji.
● Jeśli w ustawieniach lokalizacji jako kraj wybierzecie Wielką Brytanię, użytkownicy znajdujący się na przykład we Francji będą widzieli Wasze reklamy podczas przeprowadzania wyszukiwania w witrynie Google.co.uk (witryna Google w Wielkiej Brytanii). Jeśli użytkownicy spoza Wielkiej Brytanii Was nie interesują, zamiast wybrać Wielką Brytanię jako kraj, samodzielnie dodając poszczególne regiony w ramach Wielkiej Brytanii i problem zostanie rozwiązany.
● Jedna kampania = jeden język. Wyświetlanie reklam w języku polskim użytkownikom posługującym się językiem francuskim nie ma sensu.
2. Budżet
Jak określić budżet? Ile pieniędzy zostanie wydane na reklamę? Tylko Wy możecie odpowiedzieć na pierwsze pytanie, jednak odpowiedź na drugie pytanie zależy od statystyk. Przykładowo macie trzy kampanie reklamowe, ale nie możecie wydać na reklamę więcej niż 600 PLN miesięcznie. Oznacza to, że miesięcznie na każdą kampanię potrzebne będzie 200 PLN. Dlatego domyślnie budżet dzienny każdej kampanii wyniesie około 6,66 PLN. Jeśli jedna z kampanii jest dla Was ważniejsza niż pozostałe, przeznaczcie na nią 12 PLN, a na pozostałe po 4 PLN.
Poniżej przedstawiamy porady i wskazówki dotyczące ustalania budżetu dziennego:
● Sprawdźcie, ile
wyświetleń
zostało utraconych z powodu niewystarczającego budżetu. W tym celu na karcie Wymiary kliknijcie przycisk „Kolumny” -> "Dostosuj kolumny" nad wykresem i zaznaczcie pole wyboru „Dane konkurencji”. Dla każdej kampanii można sprawdzić odsetek wyświetleń utraconych z powodu budżetu.
● Jeśli z powodu budżetu utraconych zostało wiele wyświetleń lub reklamy przestały być wyświetlane, ponieważ budżet na następny dzień został wyczerpany, spróbujcie ponownie rozdzielić budżet na kampanie. To nadal nie wystarcza? Warto zastanowić się nad zwiększeniem ogólnego budżetu dla całego konta i podzielić zasoby na różne kampanie.
● W ustawieniach kampanii (Preferencja pozycji, metoda wyświetlania) możecie wybrać przyspieszone wyświetlanie lub standardowe wyświetlanie. W przypadku pierwszej opcji system będzie wyświetlał reklamy tak często, jak to możliwe niezależnie od wysokości budżetu, natomiast druga opcja spowoduje rozdzielenie budżetu równomiernie w ciągu dnia.
● W niektórych dniach system może zezwolić na przekroczenie budżetu konta. Nie ma powodów do niepokoju – ta kwota zostanie zrównoważona przez niewykorzystany budżet z innego dnia lub kredyt dostosowawczy. W każdym przypadku średnia dla dowolnego dnia z okresu rozliczeniowego nie przekroczy ustawionego budżetu dziennego.
Stosując się do zaleceń zawartych w tym oraz w
poprzednim
artykule, możecie skonfigurować konto o poprawnej strukturze z odpowiednimi ustawieniami budżetu i kierowania. Zostało nam tylko kilka rzeczy do omówienia: ustawienie właściwych miejsc docelowych i stawek oraz śledzenie skuteczności konta. Tematy te zostaną omówione w następnych artykułach. Sprawdzajcie zatem aktualizacje naszego bloga!
Napisane przez Aleksei Petrov, AdWords Account Associate
Docieraj do odbiorców dzięki kategoriom zainteresowań
piątek, 24 czerwca 2011
Niezależnie od tego, czy założeniem kampanii jest budowanie świadomości marki, czy generowanie sprzedaży, wszyscy reklamodawcy dążą do jednego, wspólnego celu: dotrzeć do osób zainteresowanych reklamowaną ofertą. Dzięki
kierowaniu kontekstowemu
na Sieć reklamową Google można docierać do odbiorców dokładnie w chwili, w której wyrażają oni swoje zainteresowanie, przeglądając treści powiązane z reklamą. A co jeśli ktoś, kto wcześniej szukał aparatu fotograficznego, przejdzie do witryny informacyjnej czy ulubionego bloga? Reklamodawca sklepu z aparatami fotograficznymi z pewnością chciałby wyświetlić tam swoją reklamę, ale kierowanie kontekstowe nie wystarczy, ponieważ treść witryny nie jest powiązana z fotografią.
Prawie
dwa lata temu
udostępniliśmy wersję beta kategorii zainteresowań w sieci reklamowej Google. Stopniowo rozszerzaliśmy dostępność tej funkcji i dziś kategorie zainteresowania są dostępne dla wszystkich reklamodawców programu AdWords. Działa to następująco:
Nasz system analizuje typy stron odwiedzanych przez użytkownika, biorąc pod uwagę czas od ostatnich odwiedzin oraz częstotliwość odwiedzin, a następnie kojarzy jego przeglądarkę z odpowiednimi kategoriami zainteresowań. Dzięki tym kategoriom można wyświetlać reklamy osobom, które są najbardziej skłonne do zakupu Waszych produktów lub usług i które można znaleźć we wszystkich typach witryn w sieci reklamowej Google, nie rezygnując przy tym z kierowania kontekstowego.
Udostępniając ponad 1000 kategorii zainteresowań (od agroturystyki po telefony komórkowe), jesteśmy pewni, że każdy reklamodawca znajdzie kategorię odpowiednią dla swojej działalności. Witryny w sieci reklamowej przegląda każdego dnia ponad 500 milionów użytkowników zainteresowanych tymi kategoriami, a zatem liczba potencjalnych klientów, do których można dotrzeć, jest ogromna. Jedyne opłaty to jak zawsze ceny kliknięć i wyświetleń ustalane w drodze aukcji. Reklamodawcy, którzy
uczestniczyli w programie beta, zrealizowali rozmaite cele przy użyciu kategorii zainteresowań, takie jak m.in.: podniesienie świadomości marki o 40%, zwiększenie liczby konwersji o 400% przy obniżeniu kosztów reklamy.
Mimo że kategorie zainteresowań są teraz dostępne dla większej liczby reklamodawców, nadal zależy nam na zapewnieniu użytkownikom najwyższego poziomu kontroli i przejrzystości. Każdy użytkownik może w dowolnej chwili wyświetlać i edytować kategorie zainteresowań lub na stałe zrezygnować z otrzymywania reklam opartych na zainteresowaniach za pomocą
Menedżera preferencji reklam
. Nasze reklamy są ponadto oznaczone etykietą
Reklamy Google
, tak aby użytkownicy wiedzieli, jakie reklamy oglądają, i mieli możliwość wyboru.
Mamy nadzieję, że kategorie zainteresowań poprawią skuteczność Waszych kampanii reklamowych. Sądzimy, że pozwolą skutecznie docierać do większej liczby użytkowników zainteresowanych reklamowaną ofertą, zwiększyć świadomość oferowanych produktów oraz usług i w efekcie wygenerować więcej sprzedaży. Więcej informacji możecie uzyskać w naszym
Centrum pomocy
.
Napisane przez Jon Krafcik, Display Product Manager
Firma Carphone Warehouse korzysta z AdWords do rozwoju marketingu na telefonach komórkowych
czwartek, 23 czerwca 2011
Firma Carphone Warehouse powstała w Wielkiej Brytanii w 1989 r. i zajmuje się sprzedażą detaliczną telefonów komórkowych. Obecnie prowadzi ona tysiące sklepów w dziewięciu krajach europejskich, jak również witrynę e-commerce.
Biorąc pod uwagę różne kanały dostępu klientów do produktów firmy, logicznym wyborem było połączenie tych kanałów ze strategią marketingową w urządzeniach przenośnych. „Z całą pewnością Carphone Warehouse ma wypracowaną pozycję na nowych obszarach rynku telefonów komórkowych. Uznajemy je za ważny środek zwiększania sprzedaży, ale też za sposób na tzw. obsługę wielokanałową” – wyjaśnia Gareth Jones, szef marketingu online firmy.
Pierwszym krokiem było utworzenie witryny zoptymalizowanej pod kątem urządzeń przenośnych. „Dotychczas wyszukiwanie nazwy »carphone« na komórce kierowało do witryny z rozszerzeniem .com. Umożliwiała ona sprzedaż, ale użytkownik musiał się wykazać cierpliwością, aby doklikać się w telefonie do opcji realizacji zakupu”. Dzięki funkcjonalności „kliknij, aby połączyć” witryna komórkowa umożliwiła użytkownikom kontakt z centrum obsługi i dokonanie zakupu przez telefon.
Następnie firma podjęła ścisłą współpracę z agencją Efficient Frontier w celu stworzenia kampanii przeznaczonej specjalnie na urządzenia przenośne i często analizowała jej wyniki, aby doprecyzować listy słów kluczowych. Ponadto do reklam tekstowych dodała ona numer typu „kliknij, aby połączyć”. „Funkcja »kliknij, aby połączyć« to ważny element płatnego marketingu, ponieważ pozwala ona uzyskać połączenia o bardzo wysokiej konwersji” – zauważa Gareth.
Firma zaczęła używać nowych formatów reklam AdWords przeznaczonych na urządzenia przenośne.
Linki witryny dla reklam na telefon komórkowy
(strona dostępna w języku angielskim) umożliwiają dołączenie do reklamy tekstowej AdWords wyświetlanej na zaawansowanym urządzeniu przenośnym dwóch linków prowadzących bezpośrednio do zawartości w wybranych miejscach witryny. Pozwoliło to firmie Carphone Warehouse na dołączenie linku do strony z wyszukiwarką sklepów. „To oczywista dynamika wielokanałowa. Wyobraźmy sobie, że ktoś idzie ulicą i nagle wpada na pomysł, by kupić telefon. W tym celu musi sprawdzić, gdzie jest sklep Carphone Warehouse – i może do tego użyć wyszukiwarki dla komórek” – mówi Gareth. Współczynnik klikalności Linków witryny dla reklam na telefon komórkowy o 312% przewyższał aktywność w wyszukiwarce dla komórek bez Linków witryny.
Wersję studium przypadku firmy Carphone Warehouse w formacie PDF można pobrać
tutaj
.
Napisane przez : Michael Schipper, zespół marketingowy ds. reklam Google na telefony komórkowe
Więcej o AdWords z naszym nowym kanałem YouTube!
środa, 22 czerwca 2011
Ostatnio udostępniliśmy nasze Szkolenia Internetowe na
kanale YouTube
. Sprawdźcie nowe i proste sposoby na poprawę reklamy, oglądając nasze filmy.
Podpowieny na przykład, jak zwiększyć zasięg reklamy przy utrzymaniu dotychczasowego budżetu. Oto jeden z naszych ulubionych filmów:
Jak poprawić wyniki w AdWords?
Zachęcamy również do obejrzenie kilku innych filmów edukacyjnych o programie AdWords, które z pewnością pomogą Wam jeszcze skuteczniej prowadzić Wasze kampanie reklamowe:
Na dobry początek
Poprawa wyników kampanii
Kontrola kosztów
Zwiększanie zasięgu reklamy i kierowanie jej do właściwych odbiorców
Przyjemnej nauki!
Napisane przez Kama Jaskólska, AdWords Account Associate
Optymalizacja dla początkujących cz.1
poniedziałek, 20 czerwca 2011
Podczas pracy nad optymalizacją i poprawą skuteczności kont nasi reklamodawcy napotykają różne problemy. Mimo że wiele z tych problemów jest z natury indywidualnych, większość można rozwiązać, stosując ogólne podejście. W tym artykule przedstawiamy Wam te aspekty konta, na których należy skupić się podczas wstępnej optymalizacji. Teraz każdy reklamodawca może się poczuć jak ekspert ds. optymalizacji i przeprowadzić podstawową konfigurację konta.
1. Struktura konta
Kampania 1, Grupa reklam nr 1 - zazwyczaj struktura konta zaczyna się i kończy w tym miejscu. Jednak właściwa struktura konta to podstawa. Bez niej dalsza optymalizacja konta jest bezcelowa. Nie można zbudować domu, zaczynając od dachu. Dlatego, zanim przejdziemy dalej, upewnijcie się, że:
● Wasza kampania reklamowa jest „lustrem” Waszej witryny i odzwierciedla typy oferowanych przez Was produktów i usług.
● Macie już skonfigurowane ogólne parametry (kierowanie, budżet) na poziomie kampanii.
● Macie skonfigurowane oddzielne grupy reklam poświęcone wyłącznie pojedynczym produktom. Nie przejmujcie się, jeśli macie wiele grup reklam, ponieważ jest to cecha skutecznego konta.
2. Reklamy
Reklamodawcy często pytają, czy ich reklama jest dobrą reklamą. Trudno jest obiektywnie odpowiedzieć na to pytanie. Pisanie reklam to proces twórczy. To niepowtarzalność każdej reklamy w AdWords czyni ją interesującą zarówno dla użytkowników, jak i reklamodawców. Upewnijcie się jednak, że:
● Reklama jest prosta, ale profesjonalna. Przejrzystość przekazu, poprawność gramatyczna i niepowtarzalność sprawiają, że reklama jest interesująca i atrakcyjna dla użytkowników.
● W każdej grupie reklam znajdują się dwie lub trzy reklamy. Dzięki temu można ocenić skuteczność każdej reklamy.
● Używacie atrakcyjnych wyrażeń, takich jak „Bezpłatna dostawa”, ale tylko wtedy, gdy dostawa jest naprawdę bezpłatna.
● Z reguły reklamy są skuteczniejsze, jeśli docelowy adres URL prowadzi do reklamowanego produktu, a nie do strony głównej witryny. Jeśli użytkownik szuka lodówki, nie będzie zainteresowany kuchenkami mikrofalowymi.
3. Słowa kluczowe
Słowa kluczowe to pomost łączący użytkowników z reklamami i witryną. Dlatego skuteczna lista słów kluczowych jest gwarancją, że reklamy będą wyświetlane tylko tym użytkownikom, dla których reklama będzie interesująca. Ponadto Wynik Jakości słowa kluczowego wpływa na koszt kliknięcia: im wyższy Wynik Jakości, tym niższy koszt kliknięcia – od tej reguły nie ma wyjątków. Dlatego tworząc listę słów kluczowych, należy pamiętać o następujących kwestiach:
● W większości przypadków grupa reklam powinna zawierać maksymalnie 5-15 słów kluczowych. Jeśli lista słów kluczowych jest znacznie dłuższa, jest to wyraźna oznaka niewystarczającego zawężenia grupy reklam. Dobrym pomysłem może być podzielenie jej na dwie lub trzy grupy.
● Propozycje słów kluczowych można znaleźć we własnej witrynie lub skorzystać z poprzednich doświadczeń. Postawcie się na miejscu użytkowników i zadajcie sobie pytanie, jakich słów mogą używać do wyszukiwania Waszych produktów. Jeśli skończą się Wam pomysły, dodatkowe sugestie możecie znaleźć za pomocą „
Narzędzia propozycji słów kluczowych
” (karta Raportowanie i narzędzia).
●
Wykluczające słowa kluczowe
to Wasi sprzymierzeńcy. Pomagają one odfiltrować nieprzydatne wyszukiwania i uniknąć niepotrzebnego wydawania pieniędzy. Za pomocą funkcji „
Zobacz wyszukiwane hasła
” znajdującej się na karcie Słowa kluczowe możecie sprawdzić, które wyszukiwane hasła są nietrafne, i dodać wykluczające słowa kluczowe. Możecie tam również znaleźć nowe propozycje dla słów kluczowych. Odfiltrowywanie wyszukiwanych haseł to nie tylko jedno z podstawowych działań optymalizacyjnych, ale także rutynowe zadanie, które trzeba wykonywać co jakiś czas.
Jeśli wykonacie opisane powyżej zadania, uzyskacie solidną podstawę: dobrze skonstruowane konto ze skutecznymi reklamami i słowami kluczowymi. W następnych artykułach znajdziecie informacje na temat kierowania geograficznego, określania stawek i budżetu, miejsc docelowych reklamy oraz sposobów śledzenia skuteczności kampanii.
Napisane przez Aleksei Petrov, AdWords Account Associate
Aktualizacje dotyczące kierowania na lokalizację w programie AdWords
piątek, 10 czerwca 2011
Jedną z największych zalet reklamy online jest możliwość kierowania kampanii na
określone lokalizacje
, takie jak miasta, regiony czy kraje. Aby na przykład dotrzeć do użytkowników szukających wypożyczalni samochodów we Wrocławiu, firma zapewniająca takie usługi może skierować kampanię na Wrocław i ująć w reklamach tylko informacje na temat rabatów w tej lokalizacji.
W lutym wprowadziliśmy
opcję kierowania na miasta w 17 dodatkowych krajach
. Chcemy w ten sposób sprawić, by kierowanie na lokalizację było bardziej precyzyjne, przyjazne użytkownikom i elastyczne. Z tego też powodu wprowadzamy kilka zmian w funkcjonalności kierowania na lokalizację w programie AdWords. Zmiany te wejdą w życie po 8 lipca 2011 r. i obejmą:
●
Zmiany dotyczące obecnie dostępnych lokalizacji
: ze względu na zmiany, jakie zaszły na geograficznej mapie świata, oraz zduplikowane lub nakładające się lokalizacje usuniemy część lokalizacji dostępnych m.in. w takich krajach, jak Japonia, Dania, Hiszpania i Holandia. Przykładowo w 2010 r. w Finlandii zniesiono podział administracyjny na sześć prowincji i mimo, że nie możecie już kierować w systemie AdWords reklam na te prowincje, nadal możecie kierować reklamy na miasta w Finlandii. Po wejściu zmian w życie nie będzie można dodawać do nowych kampanii
lokalizacji, które są wymienione tutaj
(strona tylko w języku angielskim). Jeżeli obecnie kierujecie swoje kampanie na którąś z tych lokalizacji, przenieście je do
zalecanych lokalizacji docelowych z listy
(strona tylko w języku angielskim). W przeciwnym wypadku zostaną one przeniesione automatycznie. Zapoznajcie się dokładnie z tą listą, ponieważ niektóre z tych zmian będą skutkować przeniesieniem kampanii do szerszych lokalizacji.
●
Wyłączenie funkcji niestandardowych kształtów (cele wielopunktowe lub wieloboczne)
: cele wielopunktowe nie będą już dostępne w programie AdWords. Wciąż będzie mogli wyświetlać i usuwać istniejące kształty w bieżących kampaniach, ale będą one aktywne tylko do końca 2011 r. Po tym czasie wszystkie pozostałe w kampaniach AdWords cele wieloboczne zostaną przeniesione do dostępnych
lokalizacji
, takich jak pobliskie miasto lub promień wokół punktu na mapie. Zalecamy zastąpienie celów wielobocznych alternatywnymi lokalizacjami. W przeciwnym wypadku zostaną one przeniesione automatycznie na końcu 2011 r.
●
Usunięcie funkcji „Pokaż adres w reklamie”
: w niektórych krajach istnieje obecnie możliwość wyświetlania adresu w reklamach po zaznaczeniu opcji „Zezwalaj na wyświetlanie adresu w moich reklamach” w kampaniach kierowanych na obszar w okolicy punktu na mapie. Ta opcja nie będzie już dostępna. Firmowy adres lub numer telefonu będzie można wyświetlać za pomocą
rozszerzeń lokalizacji AdWords
.
Jeżeli korzystacie z tych funkcji w interfejsie API AdWords, więcej informacji na temat zmian w interfejsie znajdziecie na
blogu interfejsu API AdWords
(blog w języku angielskim).
Przedstawione zmiany zostaną wprowadzone po 8 lipca 2011 r. Zalecamy jak najszybsze dostosowanie
ustawień kierowania kampanii na lokalizacje
przy użyciu dostępnych alternatyw.
Napisane przez Katarzyna Pokryszka, AdWords Account Associate
8 czerwca obchodzony jest Światowy Dzień Protokołu IPv6
wtorek, 7 czerwca 2011
Dzisiaj zamieściliśmy tutaj informację o Światowym Dniu Protokołu IPv6 dnia 8. czerwca. Zdecydowaliśmy jednak, że nie będziemy przeprowadzać testów na naszych usługach AdWords, AdSense i DoubleClick, dlatego usunęliśmy treść tej wiadomości. Wszystkich zainteresowanych Dniem Protokołu IPv6 zachęcamy do zapozniania się z postem na naszym oficjalnym blogu Google
tutaj
(w wersji angielskiej).
Napisane przez Kama Jaskólska, AdWords Account Associate
Domena wyświetlanego adresu URL widoczna w nagłówku niektórych reklam w Google
piątek, 3 czerwca 2011
W reklamach AdWords wyświetlany adres URL znajduje się na końcu, ale to wcale nie oznacza, że jest on mało ważny. Wręcz przeciwnie – może być ważnym czynnikiem pomagającym użytkownikowi podjąć decyzję o kliknięciu reklamy.
Właśnie dlatego zdecydowaliśmy o automatycznym umieszczaniu domeny wyświetlanego adresu URL w nagłówku niektórych reklam z najwyższych miejsc docelowych. Dzięki temu marka zostanie lepiej wyeksponowana, a w nagłówku będzie można umieścić inne informacje. Co więcej, potencjalni klienci łatwiej zidentyfikują witrynę, na którą trafią po kliknięciu reklamy.
Wyświetlany adres URL zostanie oddzielony od pozostałego tekstu w nagłówku za pomocą pionowej kreski i będzie zawierał tylko domenę, bez przedrostka „www.” ani podkatalogów. Adres ten będzie też, tak jak dotychczas, wyświetlany poniżej linii tekstu. Oczywiście jeśli domena już znajduje się w nagłówku, nie będziemy jej powtarzać. I ostatnia informacja – domena wyświetlanego adresu URL będzie dodana do linii tekstu w nagłówku tylko, jeśli w efekcie nagłówek będzie miał nie więcej niż 68 znaków.
Ta zmiana jest globalna i dotyczy wszystkich krajów i języków. Więcej informacji możecie znaleźć w
Centrum pomocy
.
Napisane przez Olga Gołąb, Adwords Account Associate
5 nowych prezentacji wideo dotyczących Eksperymentów kampanii AdWords
środa, 1 czerwca 2011
Niektórzy reklamodawcy zasygnalizowali nam, że chcieliby wypróbować Eksperymenty kampanii AdWords (ACE), ale nie wiedzą, co powinni przetestować. Dla wszystkich, którzy mają podobne kłopoty, stworzyliśmy pięć prezentacji wideo, które poprowadzą krok po kroku przez przykładowe eksperymenty (prezentacje dostępne są tylko w języku angielskim, ale możecie
użyć interaktywnej listy dialogowej
).
Nasze nowe nagrania wideo pokażą Wam, jak
podzielić eksperyment
na grupy kontrolną i eksperymentalną oraz jak przeprowadzić cztery rodzaje eksperymentów wymienione poniżej:
•
typy dopasowań słów kluczowych
, np. jak dodanie słowa kluczowego z modyfikatorem dopasowania przybliżonego wpłynie na Wasze konto?
•
stawki
, np. co się stanie, jeśli podniesiecie stawki o 10%?
•
reklamy
, np. jak nowe reklamy tekstowe i nowe wyświetlane adresy URL wpłyną na ich efektywność?
•
grupy reklam
, np. czy lepsza dla Was byłaby grupa reklam o wąskiej czy szerokiej tematyce?
Mamy nadzieję, że te nagrania wideo będą inspiracją do podjęcia własnych eksperymentów w
narzędziu ACE
. Jeśli konieczne jest przypomnienie, jak zorganizować pierwszy eksperyment, radzimy obejrzeć nasz przewodnik wideo krok po kroku, który znajdziecie
tutaj
.
Napisane przez Kama Jaskólska, AdWords Account Associate
Etykiety
AdSense
10
AdWords dla początkujących
21
aktualizacje
41
Analytics
19
aplikacja
2
Aplikacje mobilne
10
Budżet
1
CPE
1
Edytor AdWords
2
Eksperymenty
1
Forum pomocy AdWords
19
Gmail
2
Google +
3
Google Analytics
2
Google dla agencji
30
Google Partners
1
Google Zakupy
2
GSP
1
I/O
1
Inne
86
Internetowa Rewolucja
3
Kampania produktowa
5
kampanie rozszerzone
25
Klinika AdWords
2
Komórki
2
Lightbox
1
Merchant Center
5
Mity AdWords
9
mobile
2
Narzędzia
88
opinie konsumenckie
1
Optymalizacja
128
Optymalizacja dla początkujących
10
Płatności
2
Porady ekspertów
7
Projektowanie witryn
10
Raportowanie i analizy
6
Reklama dynamiczna
1
Reklama mobilna
9
Reklama na portalu YouTube
12
Reklama wideo
3
Reklamy na telefon komórkowy
36
reklamy z listą produktów
9
Remarketing
9
Remarketing dynamiczny
1
rozszerzenia reklam
1
Sieć partnerska
15
Sieć reklamowa
49
Strategie ustalania stawek
2
Szkolenia
10
Szkolenia internetowe
25
Śledzenie konwersji
11
Zaawansowany remarketing
5
Zakupy Google
11
Archiwum
2017
wrz
sie
cze
maj
kwi
mar
lut
sty
2016
gru
lis
wrz
sie
lip
maj
kwi
mar
lut
sty
2015
gru
lis
paź
wrz
sie
lip
cze
maj
kwi
mar
lut
2014
gru
lis
paź
sie
lip
cze
maj
kwi
mar
lut
sty
2013
gru
lis
paź
wrz
sie
lip
cze
maj
kwi
mar
lut
sty
2012
gru
lis
wrz
sie
lip
cze
maj
kwi
mar
lut
sty
2011
gru
lis
paź
wrz
sie
lip
cze
maj
kwi
mar
lut
sty
2010
gru
lis
paź
wrz
sie
lip
cze
maj
kwi
mar
lut
Feed
Przydatne linki
Google Moja Firma
Google Merchant Center
Google Partners
Google Analytics
Google Apps for Work
Think with Google
Potrzebujesz pomocy?
Forum Reklamodawców Google
Centrum Pomocy AdWords
Centrum Pomocy Merchant Center
Centrum Pomocy Analytics
Skontaktuj się z nami
Wyraź opinię na naszych
forach produktowych
.